آخرین اخبار
کد مطلب: 80141
جريان يهودي صهيونيسم ستيز را چقدر مي شناسيد؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2260
 

به گزارش سلام لردگان, تفکر "ناتوري کارتا" در قرن گذشته و بعد از آن که تعدادي از يهوديان احساس کردند تئوري پردازان صهيونيسم قصد دارند در سرزمين متعلق به ديگران يک کشور تاسيس کنند، شکل گرفت.

اين گروه معتقدند يهوديان حق غصب اراضي فلسطيني را ندارند و خداوند اين قوم را در عهد قديم به دليل عدم اجراي شريعت تورات به نحو احسن، با گرفتن حکومتشان مجازات کرده است و يهوديان بايد براي هميشه در سايه حمايت کشورهايي که از آنان حمايت مي کند و به آنان ظلم نمي کند، زندگي کنند و به تاسيس يک دولت مجزا فکر نکنند.



اين جنبش جهاني در دهه ?? ميلادي و توسط عده اي از يهوديان ساکن فلسطين تاسيس شد که مدت ها قبل از مجارستان و ليتواني به اين سرزمين آمده بودند و نه تنها با صهيونيسم و اسرائيل دشمني داشتند که به عقيده آنها صهيونيست ها اصلا يهودي نيستند؛آنها کافراني هستند که براي رسيدن به اهداف منفورشان از اسم يهوديت بهره مي برند.


ناتوري کارتا را معمولا با نام "موشه هرش" مي شناسند، خاخام فقيدي که وزير امور يهوديان در تشکيلات ملي فلسطين و مشاور ياسر عرفات بود. او کسي بود که با اسرائيل مخالفت کرد و اعضاي جنبش را در سوزاندن پرچم اين رژيم در مناسبت هاي مختلف همراهي مي کرد و همين امر موجب شد که حتي از بسياري از عرب ها به قضيه فلسطين نزديک تر باشد.



بسياري از پيروان اين جنبش در محله اي در بيت المقدس اشغالي زندگي مي کنند و چون قبول نکردند که به عنوان شهروند اسرائيل پذيرفته شوند و شناسنامه اسرائيلي داشته باشند تحت محاصره و بي عدالتي شديد از سوي اسرائيل قرار دارند و رسانه هاي صهيونيستي هم آنها را ناديده مي گيرند تا اين طور نشان دهند که اسرائيلي ها باهم متحد هستند.



اين جنبش در طول حيات خود بارها مورد تجاوز صهيونيست ها قرار گرفته به عنوان مثال يک خاخام يهودي به دليل تلاش براي لغو وعده بالفور کشته شد و موشه هرش نيز در معرض ماده سوزاننده اي قرار گرفت که بر اثر آن يکي از چشمهايش را از دست داد.



اعضاي ناتوري کارتا که تعدادشان هزاران نفر برآورد مي شود از فقيرترين ساکنان بيت المقدس به شمار مي آيند و بخش بزرگي از آنها تحت حمايت سازمانهاي صهيونيسم ستيز قرار دارند زيرا از سهيم شدن در اقتصاد رژيم اسرائيل خودداري کرده اند و حتي بچه هاي آنان در مدارس ويژه اي تحصيل مي کنند تا از اختلاط با بچه هاي اسرائيلي به دور باشند. تعداد زيادي از آنها هم به خارج از اراضي اشغالي سفر کرده اند و گهگاه در لندن يا نيويورک تظاهرات ضد صهيونيستي برگزار مي کنند.



جنبش ناتوري کارتا به حقيقت هولوکاست معتقد است اما سوء استفاده از آن براي توجيه تاسيس دولت جعلي به نام اسرائيل را نمي پذيرد بلکه خاطرنشان مي کند تعدادي از يهوديان براي سوزاندن هم کيشان خود و کوچ اجباري آنها براي تشکيل دولت، با آلمان نازي همکاري کردند. از اين رو صهيونيسم از نظر ناتوري کارتا در قتل هزاران يهودي دست داشته تا سايرين را بترساند و وادارشان کند تا به خاطر تاسيس حکومتي توسعه طلب و برهم زننده عرف هاي بين المللي مبارزه کنند.


موشه در يکي از گفت و گو هاي خود اظهار داشته بود: اگر جنايت هاي هيتلر باعث شده يهوديان به طور جدي به تاسيس حکومت فکر کنند چرا صهيونيسم اين تصميم را در سرزمين فلسطين عملي کرده اند و نه در خاک آلمان و بعد از سقوط هيتلر؟ و حتي معبد سليمان که آن را بهانه قرار داده اند بيش از دو هزار سال قبل تخريب شده و ديگر در فلسطين وجود ندارد.



نگرش اعضاي ناتوري کارتا نسبت به مسلمانان با احترام فراوان همراه است. در يکي از بيانيه هاي آنها آمده است که ملت هاي اسلامي يهوديان را نکشته و آزار نداده اند بلکه درهاي کشورهاي خود را به روي آنها گشوده و با سعه صدر از آنها پذيرايي کرده اند در حالي که ملل ديگر به راحتي مسلمانان، با ديانت يهود کنار نيامده اند.



اعضاي ناتوري کارتا تاکيد دارند که اسرائيل ياسر عرفات را که اسطوره آنها در مبارزه عليه صهيونيسم بود به قتل رسانده اند و تاسيس دو دولت فلسطين و اسرائيل را راه حل نمي دانند بلکه معتقدند راه حل در لغو تصميم تقسيمي است که از سوي مجمع عمومي سازمان ملل متحد در سال ???? صادر شده است و بايد دولت فلسطيني به مرکزيت قدس تشکيل شود و در مجاورت آن رژيمي به اسم رژيم صهيونيستي موجود نباشد.



اين ايده براي بعضي ها واقع بينانه به نظر نمي رسد اما براي اعضاي ناتوري کارتا يک هدف است که براي رسيدن به آن دائما در حال تلاش هستند و يهوديان را از اسرائيل مبرا مي دانند همچنان که گرگ از ريختن خون يوسف مبرا بود.

منبع. جام نيوز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس